Terug naar overzicht
07 oktober 2013

Al gehoord van BCI?

Bij de aanvang van een nieuw verzekeringsjaar moeten de collectieve inkomensverzekeringen worden naverrekend. Wij hebben gezien dat de verzekeraars verschillende  procedures hebben voor de aanlevering van mutaties en de jaarlijkse naverrekening en dat de informatie die ze willen ontvangen niet altijd hetzelfde is. De administratie van de verzekeringen is ook administratief complex omdat niet alle werknemers verzekerd hoeven te worden, mede door wettelijke bepalingen. Het beheer van de collectieve inkomensverzekeringen kan hierdoor een lastige klus worden. Daarom hebben wij BCI ontwikkeld, dit staat voor Beheer Collectieve Inkomensverzekeringen.

Inschrijven voor onze gratis Digi-kwest nieuwsbrief.

Bij de aanvang van een nieuw verzekeringsjaar moeten de collectieve inkomensverzekeringen worden naverrekend. Wij hebben gezien dat de verzekeraars verschillende  procedures hebben voor de aanlevering van mutaties en de jaarlijkse naverrekening en dat de informatie die ze willen ontvangen niet altijd hetzelfde is. De administratie van de verzekeringen is ook administratief complex omdat niet alle werknemers verzekerd hoeven te worden, mede door wettelijke bepalingen. Het beheer van de collectieve inkomensverzekeringen kan hierdoor een lastige klus worden. Daarom hebben wij BCI ontwikkeld, dit staat voor Beheer Collectieve Inkomensverzekeringen.
 
Het vernieuwende element van BCI is dat de financieel of boekhoudkundig adviseur op gestructureerde wijze de collectieve inkomensverzekeringen administratief kan beheren en muteren, ongeacht welke verzekeraar betrokken is. BCI houdt rekening met de poliskenmerken van de verzekeringen en met de kenmerken van werknemers, zoals een no-riskpolis en de leeftijd voor einde premiebetaling. Dit kan veel financieel voordeel opleveren omdat het nu voorkomt dat werknemers die niet verzekerd hoeven te worden, dat wel zijn. Het naverrekeningsoverzicht kan met één druk op de knop naar de verzekeraar worden gestuurd zonder dat de gebruiker voor elke verzekeraar hoeft uit te zoeken welke gegevens benodigd zijn. Ook mutaties kunnen op eenvoudige wijze worden doorgegeven. Daarnaast hebben intermediairs altijd een actueel overzicht van alle werknemers (verzekerd of niet) door middel van diverse overzichten die in BCI kunnen worden gemaakt. Door de kosten van de verzekeringspremies van UWV en de premies van verzekeraars in de overzichten mee te nemen is er inzicht in de kosten van werknemers. Dit verstrekt de integrale adviesrol van de adviseur Inkomensverzekeringen.
Wilt u meer weten over BCI? Neem dan contact op met Stefanie 055- 576 97 87.